Met deze slaaptechniek uit het leger val je binnen 2 minuten in slaap

We hebben allemaal weleens moeite om in slaap te vallen. Met staren naar het plafond bereik je niets. Als ook schaapjes tellen en een glas warme melk niet het gewenste resultaat geeft dan kun je deze slaaptechniek uit het leger proberen. Fitness expert Justin Agustin zegt dat iedereen binnen 2 minuten in slaap kan vallen.

Slaaptechniek uit het leger

Slaap is cruciaal voor soldaten. Ze moeten immers overal hun rust kunnen pakken. Of dat nu in een tent of langs het slagveld is, een soldaat moet op elk moment en op elke plek kunnen slapen. De techniek, die Justin Agustin op zijn TikTok kanaal laat zien, zou door het leger en voornamelijk voor straaljagerpiloten zijn ontwikkeld. Bij gebrek aan slaap nemen reflexen af, wat in het geval van een straaljagerpiloot desastreus zou zijn.

Het wordt aangeraden om deze slaaptechniek minstens zes weken lang elke avond te oefenen. 96% van de mensen die deze techniek beheersen hebben minder last van slapeloosheid, minder last van stress en kunnen zich over het algemeen beter concentreren. De techniek zou ook als slaapmeditatie kunnen worden beschouwd. Ook zou het helpen tegen PTSS en andere aan stress gerelateerde aandoeningen.

@justin_agustin Technique to falling asleep in 2 minutes! Insp. AsapSCIENCE on YT #sleep #fallasleep #insomnia #insomniac #learnontiktok #howto ♬ You – Petit Biscuit

Zo werkt de slaaptechniek

Je moet beginnen met het kalmeren van je lichaam door elk deel van je lichaam af te sluiten en te ontspannen, van ‘top tot teen’. Begin met het ontspannen van de spieren in je voorhoofd. Ontspan je ogen, je wangen, je kaak en concentreer je op je ademhaling. Ga nu naar je nek en je schouders. Zorg ervoor dat je schouders niet gespannen zijn. Laat ze zo laag mogelijk vallen en houd je armen los naast je, inclusief je handen en vingers. Terwijl je dit doet, moet je je voorstellen dat een warm gevoel van je hoofd naar je vingertoppen gaat.

Wanneer je dit doet, moet je je hoofd leegmaken van stress. Dat doe je door twee scenario’s te bedenken. Scenario één – je ligt in een kano op een kalm meer met niets anders dan een strakblauwe lucht boven je. Scenario twee – je ligt in een zwartfluwelen hangmat in een pikdonkere kamer. Op elk moment dat je aan iets anders begint te denken of je begint afgeleid te raken, herhaal je deze woorden gedurende 10 seconden: ‘Niet denken, niet denken, niet denken.’ Als je deze techniek beheerst slaap je binnen enkele minuten.

slaaptechniek2